Professional Business Consulting

Develop

Fejlesztés

Azt tapasztaljuk a legtöbbször, hogy a megoldások házon belül is megvannak, csak segíteni kell a felszínre hozatalában. Fejlesztésnek hívjuk, mert jobbak lesznek a folyamatok, de nagyon sokszor ehhez nem kell senkinek különleges képességet elsajátítania.

Mi ebben a három lépésben dolgozunk.
Fókuszálnunk közösen kell. A fejlesztés oroszlánrésze a mi feladatunk. Mindent dokumentálunk és betanítunk. Megmutatjuk azokat a motivációs pontokat, amitől folyamatos lesz a fejlődés.

1. FÓKUSZ
  • felmérés
  • vezetői, munkatársi interjúk
  • helyszíni megfigyelés, támogatás
  • letesztelt, bevált kérdőívek
  • folyamatleltár
  • célmeghatározás
  • stratégiaalkotás
  • piaci előnyök meghatározása
2. DEVELOP
  • meglévő folyamatok fejlesztése
  • hiányzó folyamatok alkotása
  • automatizálás
  • munkatársak edukálása
  • munkatársak motiválása
  • változáskezelés
3. MAKE IT BETTER
  • ellenörzőfolyamatok beépítése
  • mérési eredménytől függő akciótervek kidolgozása
  • információkat feldolgozó folyamatok bevezetése
  • vezetői információs rendszer kiépítése

Első lépés

Folyamatok fejlesztése, létrehozása

Itt már elkezdünk olyan folyamatokat kialakítani bevezetni, ami korábban nem volt meg, vagy nem volt teljes.

Fejlesztjük azt a látásmódot ami segít abban, hogy a megszokott folyamatokon túl is keressenek megoldást és struktúráltan közelítsék meg azokat.

Feladatleltár prioritásainak megfelelően:

 

  • annak ellenőrzése, hogy van-e már leírt folyamat (ha nincs leírt folyamat akkor annak megírása)
  • milyen gyakorlat van a megvalósításra (a jó gyakorlat keretbe foglalása)
  • amire nincs gyakorlat sem vagy hektikus (folyamatok meghatározása, leírása)

Második lépés

Időbeli illesztés, validálás, dokumnetálás

A felméréseink eredményét feladat és folyamatleltárban is dokumentáljuk. Az első lépésben meghatározott feladatokat és folyamatokat validáljuk, validáltatjuk és ezt követően dokumentáljuk.

A második fázis eredménye a teljes (adott fókuszra vonatkozó) feladatleltár és a hozzá tartozó folyamatok és azok dokumentációja.

Harmadik lépés

Bevezetés megtervezése

Rendszerezzük és összeszedjük azokat a feladatokat, amik az adott területhez kapcsolódnak. (pontos feladatleltár)

Tudjuk pontosan számokkal kifejezve mit akarunk, mikorra és kik fognak dolgozni ezen a projekten.

 

  • ismertetés
  • résztvevők meghatározása
  • mennyi időt igényel
  • milyen mérőszámokat alkalmazunk hozzá

Összefoglalás

A második fázisban elkezdünk azzal foglalkozni amit az első fázisban felmértünk, validáltattunk, és úgy látjuk, hogy eredményt tudunk vele elérni már rövid távon is.

Feladatleltár

Hiányzó folyamatok létrehozása

Validálás

Dokumnetálás

Változásmenedzsment

Mérőszámok meghatározása

Határidők meghatározása

Bevezetés megtervezése

Írásaink

Változásmenedzsment – mitől lesz jó?

Sokan mondják még ma is, hogy azért csinálom úgy, mert így szoktuk meg. Az emberek nagy része a megszokások rabja. Nehezen szabadulunk tőlük és nehezen mozdulunk ki egy régen működő folyamatból. Pedig sokszor fontos a változás. Egy jó vezető ezt látja és képes láttatni.

Vegye fel velünk a kapcsolatot

info@fodema.hu